עשרת העקרונות הפדגוגים


1. "לעמוד על קצות האצבעות": עקרון בסיסי שמנחה אותנו בכל הפעילויות והתכניות ומבקש להציב אתגרים ראויים וליצור קבוצות למידה החותרות יחד למצוינות.


2. חינוך לעצמאות ולגמישות מחשבתית. התמודדות עם חשיבה מדעית ביקורתית ויצירתית אשר שמה דגש על הבנה מעמיקה.

3. ברוח הגישה החינוכית של ד"ר ארז פייטן, המנהל האקדמי של תכנית "אודיסאה" הוראה בגישה היסטורית המאפשרת לתלמידים "לגלות" את החומר הנלמד ולהבין תהליכים לעומקם. הבנה אשר מאפשרת לתלמידים צעירים לגשר על פערים של ידע.

4. בתכניות החשיפה השונות, הדגש העיקרי הינו על חווית הלמידה ויצירת הסקרנות הראשונית לעולם המדע. הוראה אשר משלבת הדגמות, ניסויים או פרקטיקה אשר מהווה גירויי ראשוני ורצון ללמוד ולהעמיק בתחום.

5. יצירת מסגרת למידה ברורה עם כללי משמעת ברורים המאפשרים אווירה לימודית אקדמית.

6. טיפוח מצוינות אקדמית ככלי לצמצום פערים חברתיים. שילוב תלמידים מצטיינים בלימודים אקדמיים תוך כדי תמיכה פדגוגית מלאה ומתן כלים ומיומנויות אקדמיות. היחידה פתחה מודל מיוחד אשר מאפשר לתלמידים  לדמות קורס אקדמי על כל ההיבטים שלו: הוראה אקדמית, תרגול המתמקד בקראית טקסטים, כתיבה אקדמית, הכנות למבחנים והבנה של השפה האקדמית. באותה רוח, תפוח מודל של "תגבור" אשר מלווה בני נוער בקורס אקדמי ונותן להם מענה ומעטפת רגשית ואינטלקטואלית.

7. הדרכה וייעוץ (Mentoring) חינוכי קבוצתי וחניכה (Tutoring) אישית להעצמה, לטיפוח מיומנויות חקר ולמידה, ולמתן מענה לצרכים ייחודיים. היחידה פתחה מודל מיוחד אשר מבוסס על למידת עמיתים והנחיה מתודולוגית של מיומנויות חקר בקבוצות. סדנאות המחקר והמסלולים האקדמיים השונים מותאמים לבני נוער, ואנו מלווים אותם בהדרכה, ייעוץ וחניכה ומקנים להם מיומנויות למידה.

8. מודל הEdugamimg  המלווה את תכניות הלמידה מרחוק של היחידה: את המודל פיתחו פרופ' אבנר זיו ז"ל אשר היה יו"ר הועדה האקדמית של היחידה לנוער שוחר מדע וד"ר אושי קראוס לצד יעל שיין מצוות היחידה. המודל מגבש דפוסי למידה נתמכי טכנולוגיה ומבוסס על למידה חוויתית, אקטיבית ויצירתית על בסיס תחרות. 

9. דיאלוג חינוכי: תכניות רבות ביחידה מתקיימות עבור קבוצות וכיתות מיוחדות של בתי ספר בכל רחבי הארץ. העקרון המנחה אותנו בעבודה עם בתי הספר הוא  להתאים ו"לתפור" את התכנית ללקוח לפי מידותיה של הקבוצה על כל מאפייניה תוך כדי דיאלוג חינוכי מתמשך בין הצוות הפדגוגי באוניברסיטה וצוות החינוכי בבית הספר.

10. עקרון הוראת האנגלית (השפה האקדמית) בשיטת ההטמעה: בעקבות מחקריה של פרופ' אילנה שוהמי ובהדרכתה והובלתה השתמשנו במודל הטמעה בהוראת שפה זרה (immersion) פירושה הוראה של תכנים לימודיים בשפת המטרה (במקרה זה אנגלית) לתלמידים אשר השפה הנלמדת אינה שפת ביתם. כלומר, שימוש בשפה כאמצעי ללימוד של תכנים לימודיים. מחנה מדעי ללימוד האנגלית בשיטה זו פותח במיוחד על ידי צוות היחידה בראשותה של ד"ר אורלי אידן והתמקד בלימוד של תכנים מדעיים דרך השפה האנגלית.
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>