תלמידות תכנית הנשיא ותכנית אלפא הכריזו על זוכי פרס וולף

גם השנה הוצגו חתני וכלות פרס וולף בידי תלמידי אוניברסיטת תל-אביב לנוער מ"תכנית הנשיא לפיתוח מדעני וממציאי העתיד של ישראל" ו"תכנית אלפא למחוננים בישראל". פרס וולף הוא פרס המוענק בישראל, מאז שנת 1978, לאנשי מדע ולאמנים נודעים מכל רחבי העולם.

16 ינואר 2016
זוכה פרס נובל פרופ' דן שכטמן עם תלמידות אוניברסיטת תל אביב לנוער בטקס פרס וולף

גם השנה הוצגו חתני וכלות פרס וולף בידי תלמידי אוניברסיטת תל-אביב לנוער מתכנית הנשיא לפיתוח מדעני וממציאי העתיד העתיד של ישראל ותכנית אלפא למחוננים בישראל.
פרס וולף הוא פרס המוענק בישראל, מאז שנת 1978, לאנשי מדע ולאמנים נודעים מכל רחבי העולם, "בעד הישגיהם למען האנושות ולמען יחסי ידידות בין העמים, בלי הבדל אזרחות, גזע, צבע, דת, מין או השקפה פוליטית". 

 

פרס וולף בחקלאות יוענק לפרופ' טרודי מקיי מאוניברסיטת צפון קרוליינה בארה"ב עבור מחקרה החלוצי בתחום הארכיטקטורה הגנטית של תכונות מורכבות, ועבור גילוי עקרונות בסיסיים בגנטיקה כמותית עם השלכות רחבות למחקר החקלאי.
פרס וולף בכימיה יחולק לשני זוכים - לפרופ' קיריקוס ניקולאו מאוניברסיטת רייס בארה"ב על הבאת הכימיה האורגנו-סינטתית למחוזות שנראו בלתי מושגים בעבר, על הקישור שהוא יצר בין המבנה הכימי של המולקולה לבין תפקידיה הביולוגים ועל כך שהרחיב את השליטה וההבנה על המשותף לכימיה,ביולוגיה ורפואה. הזוכה השני הוא פרופ' סטיוארט שרייבר מאוניברסיטת הארווארד ארה"ב על עבודתו החלוצית בהבנת האותות הכימיים והסדרי הגנים בגוף החי, שהביאו לגילוי חומרים תרפויטיים חדשים, ועבור הקידום של הכימיה הביולוגית וקידום הרפואה בעזרת מולקולות אורגניות קטנות יחודיות.
פרס וולף בפיזיקה - יוענק לפרופ' יוסף אמרי ממכון ויצמן ישראל, על מחקריו החלוציים בפיזיקה של מערכות מזוסקופיות ומערכות אקראיות.
פרס וולף ברפואה - יחולק לפרופ' רונלד קאהן מאונ' הארווארד ארה"ב, ולפרופ' לואיס קאנטלי מאונ' קורנל ארה"ב.
פרס וולף באמנויות - יוענק לאדריכלית פיליס למברט מקנדה, על מעורבות נחושה בהגשמתם של בניינים פורצי דרך, בפיתוחן של תוכניות שימור והתחדשות אורבאנית ובהקמתם של מוסדות מחקר מובילים.

 

תלמידי תכנית הנשיא ותכנית אלפא יחד עם זוכה פרס נובל, הפרופ' דן שכטמן, בטקס ההכרזה על זוכי פרס וולף

 

התלמידות שהכריזו על הזוכים: 
לירי שירב - כתה י', תל מונד, בי"ס רבין. תלמידת תכנית אלפא.
טלי שטיינגרד - כתה ט', תכנית הנשיא למדעני וממציאי העתיד במסלול ביומד מרמלה. 
רוני הימל - כיתה ט' , תכנית הנשיא למדעני וממציאי העתיד. מסלול פיזיקה. מנתניה, לומדת בבי"ס חוף השרון בשפיים.
מאי מצארוה, תלמידת תכנית אלפא, כיתה י', מהתיכון האורתודוקסי בחיפה.
דנה ונקרט, זכרון יעקב, אלפא, כיתה יא מבית הספר המדעי-חקלאי מאיר שפיה.

 

פרס וולף זוכה למוניטין בין-לאומי יוקרתי מאד. בתחומי המדעים המדויקים הוא נחשב לשני בחשיבותו בעולם אחרי פרס נובל. למעלה משליש מזוכי פרס וולף הוכתרו בהמשך כחתני פרס נובל בתחום המדעים המדויקים.זו היא זכות גדולה לתלמידותינו להכריז על הזוכים ואנו מבקשים להודות להנהלת קרן וולף על ההזדמנות לעשות זאת.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>